Ogne tante nin pruvuate pure vi (vi 60-80enni di Sand Salv) châ la sensaziaune di spaseamente che nin vi fa chjì sinté parte di lu puaiase andó sete nite? Nin gi sta chjì la Sand Salv di mastre Guide e la puteche di Ené. Lu spuacce di Guide lu sualaróle sâè radduppiáte e ci sta Guide, ma lu nupuaute. Nin parlame di Nicole lu puanattire. E chi câè rimaste di li 3-4 firrere? Nin gi sta chjì Sand Salv di pippine Masciale (lu buannitaure), ma manche qualle di Tonine, lu fueji. Tinavame lu muare a la veâ di la staziaûne e lu muare a la veâ di Nasce. Mo nin gi sta chjì nu puezzâ di spiaggia lebbire. Nin gi sta chjì la porte di la terre di na vodd e la cáse andó so nnate (la mudernità di cirte pruvincialutte, chi zâhanne aritruvite a cummuannà o a mantinà la caude a chelle ca avevena cummuannà ma nin sapavéne coma si faciave, diciavene ca ci vulave la piazza larghe pi fa puste a li machine). La SIV e la Marelle zi lâhanne magnite li giappunese. Nin gi sta chjì lu cinime di Bionde e di Biacille e zi nâè jiute pure Umbuerte e Felice. âNzimbre a don Cirille zi nâè jiute sante Vete & santâAntonio e pîure sante Rocche. Li pirsaune che séme chiante é naquelle e ognîune chiù salvanase di nâaddre. à cusciué che va lu muanne, lâ sapame, ma faciame fatéche ad accittarlâ. A lu stuesse mode, annende a lu spuecchji, nghi lu puassà di lu tuempe, ci sta cacchidiune che ni é chjì quellâ di na vodde.
(le foto le dobbiamo ai vari amici âarchivistiâ che li hanno gentilmente pubblicate in rete: F. Sparvieri, S. Marchetta, P. Romondio e diversi altri)